« 今年も元気に | Main | 梅雨入り、そして »

久し振りにコンサート

女性指揮者の登場に驚いたが、大好きな「エグモント」序曲はすばらしかった。なにしろ、指揮振りが格好いい。
今回は母校のクラブの95周年&180回記念定期演奏会。かのラグビー部より3年前に創部をした我がクラブは、5年に一度、OBと現役が一緒にステージに乗る。わたしがOGとして乗ったのは、OB合同ステージが再開した、確か80周年の150回記念演奏会。お隣の席には当時既に70歳を越えた本川先輩がマンドリンを抱えておられたっけ。今回は最高齢が76歳、最年少はもちろん今年の新入生だから18歳、というおもしろいステージだ。マンドリンはピックで奏でる楽器なので、同じ調弦のバイオリンのボウで弾く音と違い、伸びがなく音量も小さいが、今回の「ニュルンベルクのマイスタージンガー」前奏曲はステージいっぱいのオーケストラが構成できたので、堂々たる出来だった。
指揮者に限らず、コンマス始め各パートのトップもほとんどが女性になっていたことには、やはり時代を感じる。男子部員も、決して少なくないのだが。自分の大学時代と、娘の今の部活の話と、ステージ上の後輩たちがいろいろにダブって、懐かしくも楽しい時間だった。今回は聴衆だったけど、95周年とか、200回はステージに乗りたいかな。

聴くにせよ、奏でるにせよ、癒しの音楽は数々あれど、音楽とは、すべて癒しなのではないかしら、と思った一日。

Wmg

|

« 今年も元気に | Main | 梅雨入り、そして »

Life」カテゴリの記事

Comments

Somebody necessarily assist to make severely posts I would state. That is the very first time I frequented your web page and thus far? I amazed with the research you made to create this actual submit incredible. Fantastic task!

Posted by: free cell phone Music downloads | 02/18/2015 at 06:55

Hey there, You have done an excellent job. I will definitely digg it and personally recommend to my friends. I'm confident they will be benefited from this website.

Posted by: Minecraft free download full | 02/12/2015 at 04:17

Every weekend i used to go to see this website, because i wish for enjoyment, as this this web page conations actually good funny information too.

Posted by: best dating sites | 11/26/2014 at 00:22

Post a comment



(Not displayed with comment.)




TrackBack

TrackBack URL for this entry:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/19580/41397336

Listed below are links to weblogs that reference 久し振りにコンサート:

« 今年も元気に | Main | 梅雨入り、そして »